Το χρονικό του έργου – Η ναυμαχία της Ναυπάκτου

Πώς γεννήθηκε η ιδέα του project

Η πόλη στην οποία βρίσκεται το σχολείο μας είναι γνωστή στους Ευρωπαίους με το όνομα Lepanto. Εδώ πριν από 443 χρόνια έγινε η ναυμαχία της Ναυπάκτου. Η πόλη μας διοργανώνει κάθε Οκτώβρη εκδηλώσεις για τον εορτασμό του γεγονότος που, χρόνο με το χρόνο, γίνονται πιο εντυπωσιακές και προσελκύουν περισσότερους επισκέπτες. Έτσι, γεννήθηκε η ιδέα αυτού του twin project. Θα ήταν ωραίο οι μαθητές μας να μελετήσουν αυτό το ιστορικό γεγονός μαζί με μαθητές και καθηγητές από τις χώρες που συμμετείχαν στη Ναυμαχία και, αν είναι δυνατόν, να συναντηθούν στο τέλος όλοι εδώ, σε αυτή την πόλη.

Αναζήτηση συνεργατών

Στις 19 και 20 Δεκεμβρίου ανεβάσαμε ένα μικρό ενημερωτικό μήνυμα στο forum του eTwinning, μεταφρασμένο σε τρεις γλώσσες (Ιταλικά, Ισπανικά και Αγγλικά). Περιείχε τη βασική ιδέα του project και απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση για συνεργασία στους καθηγητές που εργάζονται στις χώρες που εμπλέκονται άμεσα με το ιστορικό γεγονός. Η ανάρτηση επαναλήφθηκε στις 23 και 25 Δεκεμβρίου και ήρθε η πρώτη απάντηση από την Τουρκία. Ο πρώτος συνεργάτης βρέθηκε. Το όνομά της: Sureyya Cetin. Ήταν πολύ ενδιαφέρουσα η αναφορά της στην καταγωγή της από τα Βαλκάνια.

25 και 26 Δεκεμβρίου

Εστάλησαν προσωπικά μηνύματα σε καθηγητές στην Ισπανία, την Ιταλία και τη Μάλτα που επελέγησαν βάσει του προφίλ τους στην πλατφόρμα του eTwinning. Εξετάζοντας το προφίλ των καθηγητών από την Ιταλία, είδαμε μία ανάρτηση στην προσωπική σελίδα της κ. Antonella Perotta. Είχε ατυχήσει στην προηγούμενη συνεργασία της με κάποιο ελληνικό σχολείο και αναζητούσε καινούριο συνεργάτη. Γράψαμε ένα σχόλιο στο ημερολόγιό της και σε λίγες μέρες ήρθε η απάντησή της.

28 Δεκεμβρίου

Η απάντηση της κ. Antonella Perotta ήταν ενθουσιώδης. Είχε μάλιστα κάνει πριν μας απαντήσει μια μικρή έρευνα και είχε ανακαλύψει ότι στρατιώτες από την περιοχή στην οποία κατοικεί, το Molise, είχαν πάρει μέρος στη ναυμαχία της Ναυπάκτου. Η Antonella ζήτησε να οργανώσουμε από κοινού το project. Απαντήσαμε θετικά και έτσι βρέθηκε ο συνιδρυτής του project.

8 Ιανουαρίου

Ήρθε απάντηση και από την Ισπανία. Ο JOSE MIGUEL PEREZ PLANAS από τη Γρανάδα είχε κάνει όπως και η Antonella μια μικρή έρευνα για τη ναυμαχία της Ναυπάκτου και έγραφε πως η εμπλοκή της Ισπανίας στη μάχη αυτή είχε ως αιτία, εκτός των άλλων, και τις επιδρομές Τούρκων πειρατών στα παράλια της Ισπανίας. Έτσι βρέθηκε ο τρίτος μας συνεργάτης.

31 Ιανουαρίου

Μετά από 20 περίπου μέρες συνεχών επαφών για να καταλήξουμε στην τελική μορφή του project, το υποβάλαμε για έγκριση στις εθνικές υπηρεσίες eTwinning της Ελλάδας και της Ιταλίας.
10 Φεβρουαρίου
Το έργο μας εγκρίθηκε. Έχουμε πλέον στη διάθεσή μας το δικό μας twinnspace και είμαστε έτοιμοι να πιάσουμε δουλειά!

17 – 23 Φεβρουαρίου

Εγγραφή των παιδιών στο Twinnspace του project μας. Οι καθηγητές κάθε χώρας εγγράφουν τους μαθητές τους.

24 Φεβρουαρίου – 10 Μαρτίου

Γνωριζόμαστε μεταξύ μας. Τα παιδιά δημιουργούν το προσωπικό τους προφίλ στην πλατφόρμα, μιλάνε για τα ενδιαφέροντά τους, για τις πόλεις στις οποίες ζουν, ανταλλάσσουν μηνύματα, ανεβάζουν φωτογραφίες.

10 Μαρτίου -25 Μαρτίου

Πρώτη δραστηριότητα: τα παιδιά θα ετοιμάσουν αρχικά μία παρουσίαση της πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής κατάστασης που επικρατούσε σε κάθε χώρα την εποχή που έγινε η ναυμαχία. Στην πρώτη αυτή δραστηριότητα τα παιδιά θα δουλέψουν μόνο με τους συμμαθητές τους από την ίδια χώρα. Οι εργασίες τους ετοιμάζονται σε δύο γλώσσες: τη μητρική τους γλώσσα και στα αγγλικά. Οι εργασίες τους αναρτώνται στο twinnspace του έργου αλλά και στο wikispaces, στην ειδική σελίδα για τη ναυμαχία της Ναυπάκτου που δημιουργήσαμε εκεί.

26 Μαρτίου

Δεύτερη δραστηριότητα: δημιουργούνται τρεις ομάδες έρευνας:
Η πρώτη ομάδα θα ερευνήσει το γεγονός από καθαρά ιστορική σκοπιά: αίτια, πρωταγωνιστές, στρατηγική της μάχης, οπλισμός κλπ.
Η δεύτερη ομάδα θα ασχοληθεί με την απήχηση που είχε το γεγονός αυτό στη λογοτεχνία και την ποίηση.
Η Τρίτη ομάδα θα μελετήσει τις πολλαπλές απεικονίσεις του γεγονότος στην τέχνη.